Nu blommar det

pellisen.jpg

Nu blommar två av mina sticklingar.
Jag tror inte dom trivs så toppenbra på min balkong?
Ingrid, skulle jag ha toppat den mera? eller växer den till sig tror du?
Den står under tak på en liten pall så den får ganska mycket vindskydd.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nu blommar det

  1. Jessica skriver:

    Oj vad den var söt!

    Trevlig helg får ni ha. :)
    Kramisar:)

  2. Tangenthäxan skriver:

    Fint! Önskar jag hade ”gröna fingrar”… här är fingrarna i princip ”svarta” :-D det finns inte en växt jag inte kan ta död på. VILL inte att det ska bli så utan försöker faktiskt göra som man ska, enligt instruktioner etc, men det vill sig inte ändå. Har iofs ett par succulenter som nu levt i 2 år. Lite av ett rekord för mig.

  3. Ingrid skriver:

    Det där är en Änglapelargon och ska skötas ungefär som en engelsk. Låt den blomma nu och toppa försiktigt i höst.
    Du har väl inte satt den i för stor kruka? Ett vanligt misstag. Man ska sakta öka krukstorleken annars lägger den all kraft på rötterna. Glöm inte soool och näring!

  4. Pernilla skriver:

    Jag har planterat om dom en gång, först hade dom en mini kruka och nu har dom en ganska liten kruka oxå. Jag var lite dålig med näring i början men nu får dom massor med näring :-D

Kommentera

